Polski|English

Hubert GONERA

Turystykę próbował znaleźć studiując ekonomię, myślał, że znalazł na poznańskim Uniwersytecie, gdzie studiował turystykę i rekreację oraz filozofię. Pracował w branży turystycznej w Las Vegas i na Korsyce. Przez kilka lat zatrudniony w Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki w Warszawie gdzie opracowywał strategie rozwoju turystyki polskich województw, miast, powiatów i gmin. Od 2007 roku jest współwłaścicielem i dyrektorem zarządzającym landbrand s.c. z siedzibą w Poznaniu.

Spod jego ręki wyszła Strategia Rozwoju Turystyki Woj. Zachodniopomorskiego, Strategia Rozwoju Turystyki Gdyni, Strategia Rozwoju Turystyki Białegostoku, a także Strategię rozwoju turystyki Toruniu, Słupska, Goleniowa, Wejherowa, Sulejowa, Ciechanowca.

Lubi podążać szlakami, a jeszcze bardziej je wyznaczać. Uważa, że szlaki turystyczne to klucz to odczytania atrakcyjności obszarów, która nie musi być oczywista na pierwszy rzut oka. Opracował koncepcję rozwoju Szlaku Solnego w Zachodniopomorskim, Szlaku Bursztynowego – Amber Route, Zamków Gotyckich, Zabytków Hydrotechniki i Latarń Morskich w Pomorskim. Współtworzył też szlak turystyki wodnej Pętla Żuław, jest współautorem przewodnika po nim. Jest pomysłodawcą Szlaku Esperanto i Wielu kultur w Białymstoku, którego wdrożenie landbrand przeprowadził w 2009 roku. Uczestniczył w kreacji i wdrożeniu Szlaku Kulinarnego w Gdyni. Ma pomysły jeszcze na kilka ciekawych i smacznych inicjatyw w tym temacie.

Marketing miejsc, jest jego życiową pasją. Jest współautorem koncepcji Branding Polska, kompleksowego projektu budowy marek miejsc, dedykowanego miastom i regionom polskim. Opracował założenia badania wizerunkowego Region Brand Track i City Brand Track. Jest współautorem Raportów Otwarcia Marki dla woj. Warmińsko-Mazurskiego, Białegostoku, Słupska, Tarnowa, Zabrza, Wejherowa. Jest autorem licznych publikacji prasowych w tej dziedzinie. W życiu nie szuka przeszkód, lecz powodów do działania.

Marketing miejsc uważa za wyraz współczesnego patriotyzmu, a turystykę, za najlepszą formę edukacji.