PROGRAM ROZWOJU LUBUSKIEJ TURYSTYKI DO 2020 ROKU
Ten strategiczny dla lubuskiej turystyki dokument, opracowany został przez konsultantów landbrand na zlecenie Wydziału Turystyki Regionalnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego. Program powstał przy dużym zaangażowaniu regionalnej branży turystycznej, z którą na bieżąco konsultowano proponowane zapisy.
Opracowany przez nasz zespół dokument składa się z dwóch części, audytowo-analitycznej oraz programowej. Pierwsza część stanowi obszerną diagnozę stanu rozwoju turystyki w województwie lubuskim, a druga wskazuje kierunki rozwoju gospodarki turystycznej na kolejne 8 lat. Jednym z głównych zadań postawionych przed wdrażającymi dokument, jest wykreowanie 3 wizerunkowych produktów turystycznych, które umożliwią regionowi wyróżnienie się na turystycznej mapie Polski. Są to produkty: Wino i Kuchnia, Militaria i Fortyfikacje oraz Przygoda na wodzie. Do pozostałych celów strategicznych wskazanych w dokumencie należą: zbudowanie konkurencyjnego wizerunku turystycznego regionu, stworzenie kompleksowego systemu informacji i promocji turystycznej, rozwój infrastruktury turystycznej, wzmocnienie platformy kooperacji wokół turystyki w regionie, rozwój turystyki transgranicznej oraz rozwój wiodących form turystyki.
Do pozostałych celów operacyjnych wskazanych w dokumencie należą: zbudowanie konkurencyjnego wizerunku turystycznego regionu, stworzenie kompleksowego systemu informacji i promocji turystycznej, rozwój infrastruktury turystycznej, wzmocnienie platformy kooperacji wokół turystyki w regionie, rozwój turystyki transgranicznej oraz rozwój wiodących form turystyki. Program zawiera również harmonogram wdrożenia oraz plan finansowania, co czyni z niego jasną i kompletną instrukcję rozwoju regionalnej turystyki.
Dokument w trakcie powstawania był szeroko konsultowany z regionalną branżą turystyczną, przedstawicielami jednostek samorządu terytorialnego i reprezentantami Sejmiku Województwa. Do udziału w spotkaniach, które odbyły się w Zielonej Górze i Gorzowie Wielkopolskim zostało zaproszonych łącznie około 300 podmiotów. Konsultanci landbrand przeprowadzili również otwarte konsultacje społeczne. W ich trakcie zgłoszono ponad 100 uwag, które wzbogaciły ostateczną wersję Programu.
wróć | mapa realizacji